English
הקטלוגאודותעל האתרדף הבית
מנחם שמי
 
  
דליה בלקין, אוצרת האתר

דליה בלקין הנה אשת מקצוע ותיקה בתחומי תולדות האמנות וניהול אוספים מוזיאוניים.

את הכשרתה המקצועית החלה בלימודי תולדות האמנות ב-École du Louvre בפריז. את התואר הראשון BA רכשה באוניברסיטה העברית בירושלים (ארכיאולוגיה; שפה וספרות צרפתית) ואת תואר ה-MA רכשה בחוג לתולדות האמנות בפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב. נושא עבודת הגמר של בלקין היה "מנחם שמי – מקורות והשפעות ליצירתו". במהלך השנים עברה בלקין השתלמויות מקצועיות במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, במוזיאון סטדליק באמסטרדם ועוד.

דליה עבדה במרבית המוזיאונים הגדולים בארץ לרבות מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב לאמנות, משכן לאמנות עין חרוד, מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון הרצליה ואחרים.

תחום התמחותה של בלקין הנו ניהול אוספים בדגש על תעוד ורישום. שנים רבות עסקה בלקין בהוראה מקצועית במוזיאולוגיה, באוניברסיטת חיפה ובקורסים ייחודיים.

לבלקין נסיון מגוון באוצרות מוזיאלית. היא נמנתה על צוות האוצרות של תערוכת "הפיסול בעידן של רובנס" (מוזיאון לאמנויות יפות, בריסל, 1977), אצרה את תערוכותיהם של קלוד ויאלה (מוזיאון ע"ש ג'ו אלון, להב, 1992), ג'אסר אבו-רביעה (מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, 1994) ושל מישל קיקואין (גלריה לאמנות של אוניברסיטת תל אביב, 2006). גולת הכותרת של עבודת האוצרות עד כה הייתה תערוכתו המקפת של מנחם שמי במוזיאון תל אביב לאמנות (2009), במוזיאון חיפה לאמנות (2010) ובמשכן לאמנות, עין חרוד (2010). נלווה להן ספר נרחב פרי עטה מנחם שמי – אדם ואמן.

דליה חברה ותיקה באיגוד המוזיאונים הבינלאומי ICOM שליד UNESCO ובמשך שנים רבות חברה בוועדה לתעוד CIDOC. כמו-כן, הינה חברה ב- Catalogue Raisonné Scholars Association .

התמקדותה של בלקין באישיותו ויצירתו של מנחם שמי הינה רבת-שנים. בלקין מתבססת על בקיאות מקצועית במכלול יצירתו כמו גם בהיכרות קרובה עם אישים שהיו מקורבים לשמי ולסביבתו, מהם רבים כבר אינם בחיים. מזה שנים מוכרת בלקין כברת הסמכא ליצירתו של שמי וחוות דעתה מקובלת על חוגים מקצועיים, אספנים ושוחרי אמנות. הכנתו של הקטלוג המורחב (catalogue raisonné) ליצירתו של מנחם שמי הנו מעשה משלים לשימור והנחלת מורשתו של אמן חשוב זה.

קשר אל דליה בלקין: [email protected]

דליה בלקין
על האתר
עמותת מנחם שמי
דליה בלקין, אוצרת
קישורים
יולה עיצוב גרפי ובניית אתריםעמותת מנחם שמי להנצחת מורשתו של הצייר מנחם שמי

 בניית אתרים   סטנדרט